Still Corners

Creatures Of An Hour, de eerste langspeler van Still Corners is een pareltje geworden danzij de zijdezachte, licht erotische stem van Tessa Murray en de sfeervolle, filmische invloeden van songwriter Greg Hughes. Er zijn tegenwoordig heel wat groepen die aan de slag gaan met sixties surfpop en het voorzien van reverb, echo's en shimmer, toch slaagt Still Corners erin boven de anderen uit te steken.  Geen verrassing dus dat het wordt uitgebracht door het Sub Pop label. Licht zweverige elementen groeien geleidelijk uit tot licht bombastisch, gitaren schaatsen steeds verder over een flinterdun laagje synths en de zang wordt steeds meer gelaagd. Live maken ze bovendien gebruik van indrukwekkende visuals. Denk aan the XX of een slaperig Beach House. Duyster nodigde Still Corners al uit in de studio, het interview én de sessie kan je herbeluisteren. Ook aandacht via FaceCulture. Zorg dat je ze niet misloopt!

Als cultregisseur David Lynch het niet zo druk had met zijn eigen debuutplaat, we hadden er al uw Dexia-aandelen op durven te verwedden dat hij 'Creatures of an Hour', de eerste van Still Corners, al na een halve luisterbeurt aan de borst had gedrukt. Humo


Still Corners - Creatures of an Hour by subpop

“The Twilight Hour”, een nummer dat zou moeten volstaan om Still Corners in de armen te drukken en zijn muziek op endless repeat te gooien. Goddeau.

...met een spannende dynamiek gezegende 'I Wrote in Blood', of het prachtig retrofuturistische 'Velveteen'. KindaMuzik

Feels like a train that has been diverted off down a strange and enchanting branch line by mistake...taking in some magical scenery that might have come from the imagination of Tim Burton. Music OHM

Creatures of an Hour unveils its dramas and beauty with slow, stately elegance and panache, like scenes from a smokey black-and-white French New Wave flick. The Irisch Times

This is a fine debut album. Tessa Murray's voice is gorgeously fragile and the backdrop will lift you out of encroaching grim winter evenings. Clash